back to top

Da li e-trgovina raste ili se zadržava u našoj zemlji? Pogledajte rezultate istraživanja u poslovnom časopisu!

Nakon detaljne analize tržišta elektronske trgovine u Bosni i Hercegovini, identifikovani su ključni trendovi i perspektive koji oblikuju budućnost online kupovine u zemlji. Rezultati drugog nacionalnog istraživanja, podržanog od strane eCommerce asocijacije u BiH, predstavljeni su na prestižnom događaju.
„U današnjem brzom svijetu informacija, gdje se često gubi uvid u to šta je mišljenje a šta su činjenice, za nas u eCommerce asocijaciji BiH ključno je da se oslonimo na prave podatke. Zato sa ponosom dijelimo rezultate naših istraživanja, koji su plod mjeseci rada i posvećenosti. Sproveli smo dva paralelna istraživanja – jedno usmjereno na potrošače i njihove navike, a drugo na internet trgovine“, izjavila je ovim povodom, Belma Agić, izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH.

Dalje, istraživanje je otkrilo stabilan rast povjerenja u online tržište, sa gotovo 60% ispitanih kupaca koji su obavili između 2 i 5 kupovina online u posljednja tri mjeseca. Ovaj podatak potvrđuje da BiH potrošači sve više prepoznaju prednosti i sigurnost e-trgovine. Dodatno, 7.4% ispitanika, koji su obavili više od 10 kupovina u protekla tri mjeseca, svjedoči o rastućem segmentu “intenzivnih korisnika”, koji predstavljaju značajan potencijal za eCommerce platforme.

Izvještaj također ukazuje na jasnu preferenciju domaćeg tržišta, sa 43.4% online kupovina obavljenih na web stranicama unutar BiH, dok se kod međunarodnih kupovina najviše cijeni brza dostava na kućnu adresu, sa 60.2% preferencija. Ovo ukazuje na mogućnosti za unapređenje logističkih operacija i jačanje lokalnog eCommerce ekosistema.
Kartično plaćanje je metod koji preferira 32.8% ispitanika, dok su odjeća, obuća, kućanski aparati, kozmetika i knjige najčešće kupovani proizvodi online. Zanimljivo, preporuke prijatelja i pozitivne recenzije drugih kupaca imaju visoki uticaj na odluke potrošača, dok influenseri ostaju na nižim pozicijama uticaja, što potvrđuje važnost autentičnih preporuka i zadovoljstva kupaca.
Izvor: Javno.ba )

drugi upravo čitaju