25 C
Sarajevo
Pet, 08, 22

Najuticajniji direktori marketinga na svijetu

Mnogo prije nego što je prvi put korišćen kao termin, “uticaj” je bila imenica koja je označavala sposobnost osoba da utiču na ljudske živote i sudbine. Danas “uticaj” smatramo manje astrološki, a više praktičnim, fokusirajući se na one koji ga koriste kako bi oblikovali karakter i sudbinu brendova i poslova kojima pomažu poslovanje.

Forbes piše da veza između marketinga i uticaja uvijek je bila neraskidiva. Uostalom, posao glavnog prodavca nije ništa drugo nego uticanje na stavove i ponašanja, u službi rasta.

Ipak, nema sumnje da je način na koji CMO-ovi (direktori marketinga) stiču i ostvaruju uticaj postao sve izazovniji i komplikovaniji u deceniji od prvog Forbesovog popisa najuticajnijih CMO-ova na svijetu

Na efekte marketinga u posljednjoj deceniji značajno je uticala evolucija tehnologije i medija, što je Forbes i uzeo u obzir u posljednjem rangiranju.

-

CMO-ovi (ili oni s uporediviom odgovornostima sa različitim tituala) bili su prihvatljivi ako je brend i/ili kompanija koju predstavljaju bili na jednom od četiri mjerodavna popisa vodećih svjetskih firmi, robnih marki ili oglašivača.

50 CMO-a koji su prepoznati kao najuticajniji u svijetu – od kojih je 21 prvi put na ovom popisu – zajedno plasiraju na tržište, predstavljaju i utiču na huljade robnih marki u različitim kategorijama i industrijama.

Sveukupno, kompanije koje predstavljaju imaju više od 8 miliona zaposlenih na globalnom nivou i gotovo 8 biliona dolara tržišne kapitalizacije. Od preduzeća predstavljenih ovim CMO-ima, 35% posluje više od 100 godina pojedinačno, što je iznenađujuća statistika s obzirom na nivo poremećaja u poslovanju.

Slijedi 10 Forbesovih najuticajnijih šefova marketinga na svijetu:

1. Dara Treseder
Starija potpredsjednica, globalni direktor marketinga, komunikacija i članstva: Peloton Interactive

Iako bi svaki CMO trebalo da bude sposoban da brzo razmišlja i djeluje na nepredviđene okolnosti, rijetki su to morali činiti redovno – i kulturnom pozornošću – koju Treseder ima u svom mandatu u Pelotonu. Unutar 48 sati od kompromitujućeg pojavljivanja brenda na HBO-u “And Just Like That”, Treseder i njezin tim hladnokrvno su odgovorili s briljantnom kreativnošću. Ta akcija postala je viralna.

Tresederina sposobnost da se suoči s takvim izazovima agilnošću i kreativnošću jedan je od razloga zašto je zaslužila prvo mjesto na ovogodišnjoj Forbesovoj listi najuticajnijih CMO-a na svijetu. Takođe je predvodila evoluciju brenda, pomažući mu da postane povezana robna marka i platforma za zabavu. I dok se njen uticaj proteže na globalni marketing, uključujući članstvo, marketing proizvoda, strategiju i uvide, akviziciju, komunikaciju i kreativu, ona je zadržala laserski fokus na osiguravanju da iskustvo robne marke zadovoljava cijeli spektar potreba i želja za svojih više od 7 miliona klijenata.

  Rupert Murdoch (91) razvodi se nakon šest godina od glumice zbog koje je tvrdio da je najsretniji na svijetu

2. William White
Stariji potpredsjednik & CMO: Walmart

Otkako se pridružio kao CMO sredinom 2020, White je prihvatio Walmartovo opredjeljenje da pomogne korisnicima da “žive bolje sada” kao svoju glavnu direktivu. Jedan je faktor njegovog uspjeha: kao vođa marketinške strategije, razvoja programa i brendiranja za Walmart trgovine i njegove operacije e-trgovine, on u potpunosti prepoznaje moć platforme. “Stvarno me privukla veličina i opseg Walmarta, jer omogućuje trgovcu da podstakne pozitivne promjene kada je u pitanju sve veći ekonomski jaz, održivost i drugi veliki izazovi”, istakao je.

Zapravo, iako je često osporavan reputacijom, Walmart, kao najveći trgovački lanac u SAD, iskoristio je svoju moć da učini više dobra nego što mnogi znaju, od insistiranja na održivim praksama u svim industrijama do toga da bude najveći donator hrane za program “Feeding America”. U vrijeme kada inflacija uzrokuje porast troškova hrane i goriva i smanjuje kupovnu moć, White je omekšao imidž trgovca, unoseći izrazito emotivniji i empatičniji ton u njegov marketing. To se izražava na velike i male korake, od popusta na gas za članove loyality programa do pomaganja u razvoju aplikacije za roditelje u zatvoru za povezivanje sa svojom djecom.

3. Fernando Machado
Direktor marketinga: Activision Blizzard

On je glavni izvršni direktor kompanije koju Microsoft namjerava da kupi za 69 milijardi dolara. On je takođe i menadžer franšiza kao što su Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch i Candy Crush — igara koje ne samo da okupiraju stotine miliona sati u igranju na mjesečnom nivou, već su i kulturni fenomeni za sebe.

Dugo poznat kao hrabar, kreativno vođen CMO, Machado ima zadatak da izgradi vrijednost robne marke pojedinačnih naslova, dovede nove korisnike i prihode u različite franšize igara i podstakne iščekivanje novih izdanja, s marketingom koji više nalikuje onom za glavne holivudske filmove. Dok marketinški stručnjaci u različitim kategorijama razmatraju implikacije Web3 svijeta, Machado je u nedavnom intervjuu primijetio da, iako “ljudi puno pričaju o metaverzumu, mi stvaramo metaverzum sa World of Warcraft, Call of Duty i mnogim našim igrama već godinama. Volim kada radimo stvari koje brišu granicu između stvarnog i virtualnog svijeta i obrnuto.”

  Anti-age serum koji se proda svakih 7 sekundi u svijetu i osvojio je više od 200 nagrada

4. Greg Joswiak
viši potpredsjednik, direktor marketinga: Apple

Greg “Joz” Joswiak je u Appleu više od 35 godina i postao je direktor marketinga 2020. Tokom svog mandata, Joswiakov uticaj je oblikovao Appleove proizvode, brend i marketing na bezbroj načina, pomažući u razvoju, tržištu i lansiranju originalnog iPoda i iPhone-a. Sada, dok kompanija prestaje s proizvodnjom iPoda, on je u središtu marketinga novih usluga sljedeće generacije. Kao menadžer marketinga, on igra temeljnu ulogu u održavanju kulturnog statusa brenda, “umotavajući” njihove proizvode u dodatni sjaj. A kako privatnost postaje sve važnija za potrošače, ona postaje centralna tačka u Appleovom marketingu — a kako Apple ide, često ga i drugi moraju slijediti.

5. Morgan Flatley
Globalni CMO: McDonald’s

Flatley je ušla u McDonald’sovu globalnu CMO ulogu nakon gotovo pet godina kao glavni marketinški stručnjak kompanije u SAD-u. Sada je odgovorna za globalno brendiranje, marketing brenda McDonald’s na više od 100 tržišta širom svijeta; porodični marketing, koji uključuje prodaju oko 1 milijarde “Happy Meala” svake godine i medijska partnerstva. Trenutno nadzire i strategiju jelovnika Flatley je uvijek fokusiran na osiguravanje da brend – koja opslužuje oko 80% svjetske populacije – zadrži svoj kulturološki profil.

6. Sarah Franklin
Predsjednik & CMO: Salesforce

Nakon 13 godina rada s tehnološkim divom sa sjedištem u San Francisku, Franklin je u jaunuaru 2021. postala CMO. Od tada je nekadašnja hemijska inženjerka inovaciju postavila svojim ciljem — i koristi svoj marketinški uticaj kako bi ga podstakla. Danas je njen posao da pomaže drugim fimama da preispitaju i unaprijede svoje poslovanje u digitalnom svijetu.

7. Manuel Arroyo
Globalni CMO: Coca-Cola Co.

Globalni CMO poznate kompanije od 2020, Arroyoov uticaj se proteže na globalni marketing za pet kategorija pića: tržišno prisustvo, integrisano marketinško iskustvo, marketinške operacije i mogućnosti i marketinške performanse. Pridružio se Coca-Coli još 1995. godine; tri godine kasnije napravio je prvu globalnu strategiju kompanije za flaširanu vodu. Zacrtao je globalnu karijeru u SAD-u, Aziji, Evropi i Latinskoj Americi. Pod Arroyom, Coca-Cola je nastavila da eksperimentiše sa svojim kultnim crveno-bijelim brendom, uključujući otvaranje brendirane trgovine u Londonu i lansiranje inovativne platforme Coca-Cola.

  Počelo 28. izdanje najstarije naučne konferencije iz oblasti elektrotehnike i računarstva u BiH / ICAT 2022 se realizira uz podršku Telemach BH

8. Bettina Fetzer
Direktorica marketinga: Mercedes-Benz

Pod Fetzerovim vodstvom, Mercedes-Benz je po prvi put spojio marketing i komunikacije. Veći dio svoje karijere provela je sa gigantom luksuzne automobilske industrije sa sjedištem u Štutgartu, a sada pomaže u modernizaciji brenda kako se definicije i oprema luksuza razvijaju. Lansira avangardna konceptualna vozila — uključujući i jedno dizajnirano u saradnji s pokojnim kreativnim direktorom Virgilom Ablohom — i osnažuje kapital brenda stvaranjem linije luksuznih proizvoda uključujući digitalnu umjetnost, NFT i “haute couture”.

9. Harish Bhat
Šef robne marke: Tata Group

Kao “čuvar robne marke” za ovaj indijski konglomerat, koji kontroliše preko 30 kompanija, Bhat pazi da poveže istoriju i naslijeđe marke Tata sa svojim trenutnim i raznolikim poslovnim interesima u medijima i tržištima. Autor više knjiga o istoriji Tate, koju smatra neraskidivo povezanom s njenom budućnošću, bio je ključni faktor prelaska grupe na marketing koji je više fokusiran na kupce i potrošače.

10. Alex Schultz
CMO & potpredsjednik za analitiku: Meta

Schultz je od 2007. godine bio u kompaniji koja je ranije bila poznata kao Facebook, a 2020. je imenovan CMO-om. Kao što sugeriše promjena imena kompanije u Meta, Schultz, koji globalno vodi potrošački marketing i analitiku proizvoda, vodi diversifikaciju robnih marki, proizvoda i usluga izvan svog izvornog istoimenog porijekla. Njegov uticaj unutar preduzeća (o čemu se mnogo raspravljalo) proteže se od integracije proizvoda i direktnog odgovora te vođenja nekih od najefikasnijih kampanja u istoriji kompanije, pomažući rastu Facebooka, Instagrama i Messengera na više od milijardu korisnika. Ponosno i otvoreno gay, Schultz također koristi svoj uticaj kako bi osigurao pravedniju budućnost za LGBTQ+ zajednicu.

Foto: Corporate employee photo created by freepik – www.freepik.com

.fb-background-color {
background: #ffffff !important;
}
.fb_iframe_widget_fluid_desktop iframe {
width: 100% !important;
}

investitor.me

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Mirko
Mirkohttps://javno.ba
Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istraživač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.

drugi upravo čitaju

MOŽDA VAS ZANIMa