13.8 C
Sarajevo
Ned, 08, 22

Cijene goriva u BiH neprestano rastu: Ovo su dva prijedloga kako ih smanjiti

Ekonomski analitičar Faruk Hadžić osvrnuo se na cijene goriva u našoj zemlji koje nastavljaju rasti te iznio dva prijedloga kako utjecati na smanjenje cijena istog.

Podsjetio je da je početkom marta ove godine upozorio da moramo usporiti rast cijene goriva, kroz manje poresko opterećenje, jer ćemo na taj način usporiti i lančani rast cijena drugih proizvoda. Također je upozorio da što duže budemo čekali, kasnije će biti sve bolnije i teže pomoći građanima i privredi.

Prijedlog za smanjenje cijena goriva

– U Kantonu Sarajevo, najniža cijena benzina je danas 3,31 KM po litri, a dizela 3,41 KM, s tim da se možda može negdje naći i jeftinije, ako je u pitanju stara zaliha. Danas ću izaći sa novim prijedlogom kako uticati na značajno smanjenje cijene goriva u BiH – poručuje on.

Dodaje da su dvije simultane mjere.

Prva mjera je pod hitno i bez odlaganja privremeno suspendovati akcize na gorivo. Ovo je toliko urgentna mjera, da nikakvi izgovori od strana donosioca odluka nisu mogući. Na ovaj način se smanjuje cijena litre goriva između 0,30 do 0,40 KM zavisno od vrste goriva.

-

Druga mjera uključuje obračun PDV, ne na trenutnu vrijednost litre goriva, već na iznos maloprodajne cijene od 2,01 KM koja je bila prije godinu dana. Pri cijeni od 2,01 KM, država uzima sebi po litri goriva 0,29 KM PDV-a, dok pri cijeni od 3,31 KM uzima 0,48 KM. Dakle, samo zbog više cijene goriva, država ekstra zarađuje na PDV-u 0,19 KM po litri benzina. Cilj ove mjere je samo da država uzima isto na PDV-u kako je to bilo prije rasta cijena, a ne da ekstra zarađuje zbog inflacijske krize – analizira Hadžić i dodaje:

  Prijedlog odluke o privremenoj zabrani izvoza šumskih sortimenata danas na sjednici Vijeća ministara

“Dakle, ako bi se ova mjere usvojila, cijena litre goriva bi odmah bila niža za 0,54 KM po litri benzina, ili 2,77 KM. Slično smanjenje bi se moglo očekivati i po litri dizela”.

Država ne bi imala gubitke

Ističe da država ne bi imala bilo kakav gubitak ili smanjenje u naplati indirektnih poreza.

– Po osnovu akciza, za šest mjeseci bi smanjenje u naplati bilo oko 250 miliona KM. Međutim, podaci UIO BiH pokazuju da su prihodi od indirektnih poreza u prvih pet mjeseci 2022. godine veći za 739 miliona KM ili 23,88% u odnosu na isti period 2021. godine. Čak i sa smanjenjem akciza, već su sada u plusu gotovo 500 miliona KM, a imaju još za naplatu sedam mjeseci – navodi dalje.

Naglašava da se građanima i privredi treba pomoći te da je ovo “najbolji način da se bude fer prema svima”.

– Priča da će samo bogati imati koristi od smanjenja cijene goriva, jer siromašni ne voze auta je vrlo neozbiljna i ne vrijedi je uopšte komentarisati. Probajte samo zabraniti registraciju auta sa EUR 1 i 2 normom, pa ćete vidjeti koliko je “bogatih” što voze auta u našoj državi – zaključuje Faruk Hadžić.

www.oslobodjenje.ba

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Mirko
Mirkohttps://javno.ba
Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istraživač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.

drugi upravo čitaju

MOŽDA VAS ZANIMa