18.8 C
Sarajevo
Sub, 08, 22

ZIMI POJAČANO GUBIMO KOSU ZBOG NEDOSTATKA POJEDINIH VITAMINA

Vitamin D je posebno važan za zdrav ciklus rasta kose jer svaki folikul dlake sadrži receptor za vitamin D. Nedostatak vitamina D jedan je od najčešćih nedostataka i razloga za gubitak kose kod muškaraca i žena, osobito tokom zime kada smo manje izloženi suncu.

Međutim, stručnjaci za kosu uvjeravaju da dobra prehrana i promjene načina života mogu pomoći u rješavanju problema gubitka kose uzrokovanih nedostatkom vitamina D.

Vjeruje se da samo 30 minuta podnevnog sunčevog svjetla dnevno pomaže u izgradnji našeg imuniteta, jačanju kostiju i održavanju zdrave kose.

S obzirom da je zima stigla i dnevno svjetlo se smanjilo sve više je onih kojima nedostaje vitamina D. Između oktobra i marta, ne dobivamo dovoljno vitamina D sunčevom svjetlošću, jer svjetlost ne sadrži dovoljno UVB zraka.

To ne samo da slabi imunološki sistem, već i šteti našoj kosi, pa ona izgleda beživotno i bez sjaja, što dovodi do još većeg gubitka kose. Kada vani nema sunca, ljudi dnevnu dozu vitamina D moraju unijeti kroz hranu ili kroz dodatke prehrani.

ZIMI POJAČANO GUBIMO KOSU ZBOG NEDOSTATKA POJEDINIH VITAMINA
  • Vitamin D je važan jer se metabolizira u koži keratinocitima. To su stanice kože koje obrađuju keratin, protein u kosi, noktima i koži. Kada tijelo nema dovoljno vitamina D, keratinociti u folikulima dlake imaju problema s regulacijom rasta, a kosa opada – objašnjava Karl Kristian, osnivač skandinavskog brenda za Zdravlje i wellness New Nordic.
-

Kristian je savjetovao da je ključ zdrave, pune kose Zdravo vlasište. Zato moramo gledati dalje od naše uobičajene rutine pranja kose, objasnio je.

Rekao je da jedenje hrane poput masne ribe, crvenog mesa, jaja može pomoći povećati unos vitamina D.

  • Zimi zdrava prehrana nije nužno na prvom mjestu dnevnog reda pa je uzimanje dodataka prehrani odlična ideja. Postoji niz dodataka koje možete birati – dodaje.
  ITALIJA ZAPLIJENILA SUPERJAHTU VRIJEDNU 700 MILIONA DOLARA ZBOG VEZE S PUTINOM

Još jedan savjet jest masiranje tjemena svaki put kad perete kosu. To pomaže očistiti masnoću i nakupljene mrtve stanice kože, a također će pomoći stimulirati rast kose.

Gubitak kose nije uvijek uzrokovan nedostatkom vitamina D. To bi se također moglo događati zbog nedostatka vitamina B12 koji se obično nalazi u životinjskim proizvodima ili zbog premalo bjelančevina, zbog čega kosa postaje lomljiva.

Prehrana koja se sastoji od nemasnog mesa, jaja, masne ribe, nemasnog sira, kvinoje, orašastih plodova i tofua može pomoći u rješavanju nedostatka proteina, dok je najbolje potražiti hranu obogaćenu vitaminom B12 i uzimati suplemente, pogotovo ako ste vegetarijanac ili vegan.

hayat.ba

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Mirko
Mirkohttps://javno.ba
Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istraživač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.

drugi upravo čitaju

MOŽDA VAS ZANIMa