back to top

TOR IMPLEMENTACIJA PROMOTIVNE KAMPANJE O E- TRGOVINI U OKVURU PROJEKTA “ DOPRINOS UDRUŽENJA POTROŠAČA U ZAŠTITI PRAVA POTROŠAČA U BIH U SKLADU SA PRAVILIMA EU O E- TRGOVINI” – Udruženje mreža za izgradnju mira

OPIS POSLOVA I ZADATAKA TERMS OF REFERENCE ( TOR) IMPLEMENTACIJA PROMOTIVNE KAMPANJE O E- TRGOVINI U OKVURU PROJEKTA “ DOPRINOS UDRUŽENJA POTROŠAČA U ZAŠTITI PRAVA POTROŠAČA U BIH U SKLADU SA PRAVILIMA EU O E- TRGOVINI”

  1. OSNOVNE INFORMACIJE Država partner

Bosna i Hercegovina

Naručilac

  • UG “Tolerancijom protiv različitosti”, Vidovdanska 43, 74101 Doboj, BiH
    • UG “DON” , Miloša Obrenovića 18a, 79101 Prijedor, BiH Informacije o državi

Država Bosna i Hercegovina sastoji se od dva entiteta: Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske. Brčko Distrikt Bosne i Hercegovine ima poseban status.

Sadašnje ustavnopravno uređenje Bosne i Hercegovine utvrđeno je Opštim okvirnim sporazumom za mir u Bosni i Hercegovini, parafiranim u Dejtonu (SAD) 21. 11. 1995., a potpisanim u Parizu (Francuska) 14. 12. 1995. godine.

Vlast, na nivou države Bosne i Hercegovine, podijeljena je na:

  • zakonodavnu (Parlamentarna skupština BiH)
    • izvršnu (Predsjedništvo BiH i Vijeće ministara BiH)
    • sudsku (Ustavni sud BiH i Sud BiH).

Površina: 51.129 kvadratnih kilometara

Broj stanovnika: Procjena 2013. godine 3.5miliona

Jezici: bosanski, hrvatski i srpski

Pisma: latinica i ćirilica1

Bosna i Hercegovina se administrativno dijeli na Federaciju Bosne i Hercegovine (51%) i Republiku Srpsku (49%). Federacija BiH se dijeli na 10 kantona a kantoni na opštine. Republika Srpska administrativno se dijeli na regije, a zatim i na opštine. Teritorij Brčkog koji je bio pod arbitražom, nije pripao ni Federaciji BiH ni Republici Srpskoj, već je odlukom Arbitražne Komisije za Brčko stavljen pod upravu države Bosne i Hercegovine kao zaseban distrikt.

Sastavni dio Opšteg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, kao njegov Aneks 4, je Ustav Bosne i Hercegovine, koji osim Preambule ima i 12 članova. Ustavom su, u Članu 1.

određena osnovna načela kao što su kontinuitet, demokratski principi, sastav, promet roba, usluga, kapitala i lica, glavni grad, simboli i državljanstvo Bosne i Hercegovine. Ostalim članovima Ustava određena su i obrađena, između ostalog, pitanja ljudskih prava i fundamentalnih sloboda,

nadležnosti i odnosi između institucija Bosne i Hercegovine i entiteta, Parlamentarna skupština, Predsjedništvo, Vijeće ministara, Stalni komitet za vojna pitanja, Ustavni sud, Centralna banka, finansije i budžet, opšte odredbe, amandmani, prelazne odredbe.

Visok nivo zaštite potrošača jedan je od ciljeva kome Bosna i Hercegovina teži na putu ka priključenju EU. U tom pravcu su pokrenute aktivnosti na harmonizaciji propisa, ne samo u oblasti sigurnosti proizvoda, nego i u području zaštite pravnih i ekonomskih interesa potrošača. Kako bi osigurala zaštitu potrošača, BiH je usvojila nekoliko pravnih akata.

1 Izvor: www. parlament.ba

Trenutno stanje u ovoj oblasti potrošačkih prava u BiH je neuređeno i evidentni su pravni nedostaci u oblasti e-trgovine.

Projekt „Doprinos udruženja potrošača u zaštiti prava potrošača u BiH u skladu sa pravilima EU o e- trgovini“ primarno je usmjeren na unapređenje postojećeg zakonskog i institucionalnog okvira i mehanizama u skladu sa EU ljudskim (potrošačkim) pravom.

E-trgovina polako preuzima ulogu u odabiru robe i usluga kako bi se zadovoljile potrebe potrošača. Tradicionalna kupovina u trgovinama i na pijacama zamjenjuje se internetskom kupovinom. Procjenjuje se da će u narednih 10 godina potrošači obaviti preko 95% roba i usluga od kuće pretražujući internet trgovine i odabirući proizvode koji su im potrebni.

Što se tiče internetske trgovine u BiH , udruženje potrošača napravilo je detaljnu analizu problema. Ovdje treba imati na umu dvije vrste e- trgovine , i to putem redovnih web trgovina registriranih pravnih lica u zemlji, kao i kupovine putem „neregistrovanih“ i sumnjivih posrednika preko internet stranica i društvenih mreža. Sve trgovinske metode nisu dovoljno obrađene u pravnom okviru potrošača gdje potrošači mogu zaštititi svoja prava.

Sekundarni fokus projekta je na glavnom problemu s kojim se potrošači suočavaju u vezi s internetskim kupovinama u ovlaštenim web trgovinama gdje trgovci krše niz potrošačkih prava, kupci se suočavaju s lažnim predstavljanjem cijena, prezentacijom modela, rokovima garancije, povratom robe i slično .

Takodje, jedan od važnih segmenata je komunikacijski plan projekta, povezan s promocijom e- trgovine kao novih trgovinskih metoda za potrošače.

Dugi niz godina oblast potrošačkih prava nije bila predmet finansiranja donatorskim sredstvima. Ostvarivani su programi saradnje sa nacionalnim organizacijama za zaštitu potrošača sa zemljama u region ali ne kao održiv ili finansijski podržani programi. Prema podacima kojima raspolažemo 2019. godine prvi projekat koji je tretirao ovu poblast je projekat “Doprinos organizacija civilnog društva (OCD-a) poboljšanju prava potrošača u BiH u skladu sa standardima EU” koji je finansirala EU kroz program EIDHR a realizovala Fondacija lokalne demokratije u partnerstvu sa UG “ToPeeR” i UG “DON”. CILJ, SVRHA I OČEKIVANI REZULTATI

Opšti cilj projekta čiji će dio biti ovaj ugovor je sljedeći:

„Doprinos udruženja potrošača u zaštiti prava potrošača u BiH u skladu sa pravilima EU o e-trgovini“ i podrška udruženjima potrošača i predstavnicima potrošača u unapređenju zaštite prava potrošača u skladu sa prioritetima pravne tekovine EU.

Svrha ovog projekta je sledeća:

  • Inicirati poboljšanje pravnog i institucionalnog okvira u oblasti e-trgovine
  • Poboljšanje dijaloga o politikama (institucionalnog dijaloga) između relevantnih institucija
  • Uspostavljeni mehanizmi za praćenje efekta borbe protiv kršenja prava potrošača u e-trgovini
  • Povećana svijest o ulozi i značaju zaštite potrošača u procesu pristupanja BiH Evropskoj uniji
  • Promovisati potrošačka prava u području e-trgovine
    • Promovisati najbolju praksu EU i nove trendove u e-trgovini
    • Podizanje svijesti potrošačkih organizacija i zaštitnika ljudskih prava potrošača u zaštiti od

nasilja potrošačkih prava u sektoru e-trgovine

  • Artikuliranje interesa potrošača u medijskom marketingu
    • Promovisati EU podržane projekte i pomoć u poboljšanju pravnog okvira potrošača u skladu s pravnom EU tekovinom i Poglavljem 28. Potrošači i zdravlje
  • Poboljšana slika e-trgovine kao nove mogućnosti za potrošače
    • Mediji koji su više angažirani na predstavljanju prava potrošača
    • Mediji koji su osjetljiviji za pošten i korektan potrošački marketing
    • Potrošačka prava predstavljena cjelokupnoj BiH javnosti, s posebnim akcentom na sva zakonska prava koja su navedena u zakonu
    • Kompanije za e-trgovinu uspostavile su direktne kanale komunikacije sa predstavnicima / organizacijama potrošača u rješavanju poštivanja potrošača

Promocija i podizanje svijest, u skladu sa Komunikacijskim planom Projekta, i to kroz dvije kampanje

  • Javne kampanje i aktivnosti podizanja javne svijesti u medijima i
    • Promocija odnosa s javnošću i izgradnja kapaciteta udruženja potrošača i e-trgovine u sektoru internet trgovine

Ove kampanje treba da su relizovane kroz posebno sačinjene planove kampanja koje će biti odrobrena od strane DEUBIH. Kampanje treba da odgovore zahtjevima projektnih aktivnosti kao i dinamici zagovaračkih akcija i same promocije projekta. Indikativni elementi koje se postavljaju pred izvršioce kampanja su:

  1. PR kampanja na društvenim mrežama
  2. Institucionalne promotivne kampanje
  3. Javna medijska kampanja koristit će kombinaciju svih alata za komunikaciju i medijskih formata: Izvršit će se medijske i PR kampanje koje će uključivati TV kampanju, radio kampanju, internetsku kampanju, štampanu kampanju i kampanju na društvenim mrežama i Googleu.
  4. Štampana kampanja. Štampana kampanja je fokusirana na objavljivanje opštih štampanih oglasa u dnevnim novinama

Bosna i Hercegovina

Sa pozicije ciljnih grupa projekta, postoji pet kategorija:

  • Udruženja potrošača u RS i FBIH
    • Kompanije za e-trgovinu –
    • Ombudsman za zaštitu potrošača
    • Ministarstva trgovine FBIH i Ministarstvo trgovine i turizma RS
    • Uprava za inspekcijske aktivnosti RS i FBIH

Promocija i podizanje svijesti kroz dvije kampanje

  • Javne kampanje i aktivnosti podizanja javne svijesti u medijima i
    • Promocija odnosa s javnošću i izgradnja kapaciteta udruženja potrošača i e-trgovine u sektoru internet trgovine

Završni izvještaj treba da sadrzi detaljnu metodologiju plana rada u realizaciji kampanja koje su navedene I koje prate Komunikacijski plan projekta. Rezultate koji su ostvareni kroz kampanje:

  • PR kampanja na društvenim mrežama
    • Institucionalne promotivne kampanje
  • PR kampanja na društvenim mrežama. Postavljanje PR kampanje treba da bude urađeno kroz facebook manager promovišući video, foto, story i content sadržaj. Targetiranje publike biće rađeno na demografskim principima, strarosnoj strukturi kome je poruka namijenjena kao i specifičnim preferencijama korisnika.
    • Institucionalne promotivne kampanje su usmjerene na dva ministarstva trgovine, dva

inspektorata i instituciju ombudsmana za zaštitu potrošača. Ona će se provediti kroz zagovaračke alate u vidu dokumenata izrađenih u okviru projekta.

  • Javna medijska kampanja koristit će kombinaciju svih alata za komunikaciju i medijskih formata
  • Internet kampanja: Proizvodnja i plasman vidljivog internet sadržaja na sva tri BiH konstitutivna jezika i postavljanje istoga na FB stranicu, web, YouTube.
  • Štampana kampanja je fokusirana na objavu opstih stampanih oglasa

Odgovorno lice za implementaciju ovog ugovora biće vođa tima

Ugovarač će biti odgovoran prema naručiocu (UG “ToPeeR” i UG “DON”) za implementaciju ovih zadataka i naročito prema menadžeru (koordinatoru) projekta. Sve informacije koje budu date od strane vođe tima smatraće se da su stigle od naručioca (UG “ToPeeR” i UG”DON”)

N/A

Datum početka i period implementacije zadataka

Planirani datum početka je april, a period primene ugovora april/jun2023. 01.04.2023. – 20.06.2023.

Ključni stručnjaci imaju presudnu ulogu u sprovođenju ugovora. Ovi zadaci sadrže potrebne profile ključnih stručnjaka. Ponuđač mora da preda vrijednost ponude, CV, prijedlog metodologije na temelju TOR-a, kopiju univerzitetske diplome kao i pismo interesa:

  • Pravno lice
    • Osobe direktno angažovane na ovom projektnom zadatku: Visoko obrazovanje iz relevantne oblasti) i iskustva u radu na organizovanju medijskih kampanja
  • • Dokazano iskustvo u planiranju kampanja zagovaranja, uključujući medijsku pokrivenost, u oblasti ostvarivanja prava potrošača
  • •  Dokazano iskustvo u organizaciji javnih događaja
  • • Dokazano iskustvo u organizaciji medijskih kampanja
  • Dokumentovano iskustvo u radu u ovoj oblasti/zaštiti potrošača

Vrijednost ponude ne smije prelaziti 20.000 EUR (bruto). Plaćanje usluga će biti izvršeno u skladu sa odredbama Ugovora, a najkasnije 5 dana po izvršenju svih ugovorenih zadataka. Ovaj ToR biće sastavni dio Ugovora, a Ugovor će precizirati novčanu vrijednost angažmana.

Stručnjak mora biti nezavisan i bez sukoba interesa u odgovornostima koje preuzima.

Ugovarač će odabrati i angažovati druge stručnjake prema potrebi.

Smatra se da su troškovi za pomoć i osoblje za podršku uključeni u finansijsku ponudu ponuđača u konačnoj cijeni.

Ugovarač / izvodjač će obezbjediti kancelarijski smještaj za svakog eksperta koji radi na ugovoru.

Ugovarač/dobavljač će osigurati sve relevantne sadržaje .

Nema kupovine opreme.

Ugovarač će podnijeti sljedeće izvještaje na BH jezicima u jednom originalu i jednoj kopiji e-mail pošte:

Završni izveštaj treba da sadrži:

  • Narativni izvještaj
    • Postignute indikatore u odnosu na planirane
    • USB sa snimljenim materijalom, linkovima id r. koji je objavljivan u kampanji Rok za slanje konačnog izvještaja je 8 dana nakon završetka kampanje

Gore navedeni izvještaj mora se dostaviti koordinatoru projektnog tima identifikovanom u ugovoru. Vođa projektnog tima odgovoran je za odobravanje izvještaja.

Odobrenje izveštaja biće uslov za konačno plaćanje.

Monitoring projektnih aktivnosti će biti odgovornost projektnog tima: UG “ToPeeR” i UG“DON“.

Pravovremena, tačna i kvalitetna isporuka rezultata u skladu sa dogovorenim rasporedom smatraće se pokazateljem postignuća

Sve aktivnosti koje izvođač treba da izvrši moraju biti u skladu sa minimalnom obavezom prema vidljivosti. Ove aktivnosti moraju biti u skladu sa pravilima utvrđenim u Komunikaciji i Priručniku za vidljivost spoljnih aktivnosti EU, koju je objavila Evropska komisija.

Prijava treba da sadrži:

  • –        Pismo interesa
    • –        Rješenje o registraciji
    • –        CV i ulogu u timu osobe koja će biti direktno angažovana za pružanje usluge iz ovog zadatka.

Prijave se mogu dostaviti u elektronskoj verziji najkasnije do 15. marta 2023 godine, do 16 časova na slijedeću adresu: [email protected] ili poštom na adresu UG „ToPeeR“ Kralja Aleksandra 195,

74101 Doboj.

Ocjenu o izboru istraživača vršiće komisija imenovana u tu svrhu.

Odluka o izboru istraživača će biti dostavljena u roku od 3 dana od završetka javnog poziva i biće javno objavljena.

Pravo na prigovor na odluku o izboru imaju svi prijavljeni u roko od 3 dana od dana objavljivanja.

Po isteku roka za prigovor potpisaće se ugovor sa izabranim istraživačem o međusobnim pravima i obavezama u izvršenju traženog posla.

Za sva pitanja možete kontaktirati:

1. UG „ToPeeR“, 053/205-370, 066/256-740 i e-mail:

[email protected]

www.mreza-mira.net

drugi upravo čitaju