27.7 C
Sarajevo
Sub, 05, 22

Test: Audi E-Tron 55 Quattro Sportback

Objavljeno:

Audi e-tron 55 quattro imamo na testu i već prvi pogled na ovaj potpuno električni automobil njemačkog premium brenda sugerira na nešto posebno.

Kako izgleda, prvo potpuno električno auto iz Audia, snage 400 KS, dometa od 440 kilometara i cijenom od čak 110.000 eura. E pa to je Audi E-Tron.

Na testu imamo Audi e-tron 55 quattro i već prvi pogled na ovaj potpuno električni automobil njemačkog premium brenda sugerira na nešto posebno.

Prvi put Audi e-tron predstavljan je 2015. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, kao konceptni model, da bi već 3 godine kasnije zvanično predstavljem a prve isporuke su bile u maju 2019. godine.

E-tron je po mnogočemu posve drugačiji od onoga na što su ljudi navikli. Na prednjoj strani Audi e-tron ima prepoznatljivi audijev izgled. Matrix led fatovi, zatvorena prednja velika maska i sve to uz veoma jednostavan dizajn.

Audi e-tron je, strogo gledajući sam izgled, na granici SUV-a i crossovera. Po veličini, e-tron popunjava prazninu između kompaktnog Audija Q5 i velikog SUV-a Q7. E-tron sa svojom dužinom od 4.9 metara duži je od Q5 za 24 cm, a od modela Q7 kraći za 15 cm.

PROČITAJTE:  Sajam elektičnih vozila - Vilsonovo šetalište

Prema međuosovinskom razmaku, e-tron je sa svojih gotovo 3 metra duži 10 cm od modela Q5, a kraći od modela Q7 za samo 6,6 cm.

Dramatičniji su ipak podaci koji se odnose na težinu e-trona od 2.490 kg, od modela Q5 teži je oko 700 kg, a od modela Q7 400 kilograma.

Pitate li se gdje je nastala takva velika razlika, onda treba svakako reći da se radi o bateriji. Audi E-tron se temelji na jako modificiranoj verziji platforme MLB koju koristi Q5, što pomaže u objašnjavanju vizualnih sličnosti sa modelom Q5.

A što se ovjesa tiče, Audi e-tron ima pneumatski ovjes koji sjajno prigušuje udarce i neravnine te omogućuje putnicima veliku udobnost.

U srži, e-tron je električni pogonski sklop s dva asinhrona elektromotora; jedan je smješten na prednjoj osovini naprijed snage 184 KS (135 kW) i najvećeg okretnog momenta 309 Nm, a drugi na stražnjoj osovini snage 224 KS (165 kW) i najvećeg okretnog momenta 355 Nm.

Zajedno dva elektromotora omogućuju Audi e-tronu pogon na sva četiri točka i isporučuju do maksimalnih 408 KS (300 kW) i 664 Nm, iako je to dostupno samo u Sport modu, zbog mase vozila ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi skromnih  5,7 sekundi. Najveća brzina ograničena je na 200 km/h.

PROČITAJTE:  Polaganje vozačkog ispita u Njemačkoj od sada lakše

Baterija u ovom autu je kapaciteta 95 kWh, dok raspoloživo je maksimalno 86 kWh, smještena je u podnicu vozila te njena masa iznosi 700 kilograma.

Za punjenje vozila morate posegnuti na njegovu lijevu stranu gdje se nalazi jedan jako fin detalj. (otvaranje poklopca snimiti).

Punjenje baterije na kućnu utičnicu od 220V traje vječnost, iskreno, dok na punjaču od 22 kWh potrebno je oko 5 sati, a na brzom, DC od 150 kW punjaču, koji posjeduje Porsche BH od 0 do 80% za svega 30 minuta. I na kraju svega autonomija je oko 400 kilometara.

Inače, Audi daje garanciju za baterije na osam godina ili za 160.000 kilometara.

Na zadnjoj strani ponovno minimalistički izgled a opet onakav baš audijevski sto bi rekli. Stop svjetla Led tehnologije, te se protežu dužčitavih peti vrata.

Izduvnih cijevi nema jer je ovo ipak ekološki automobil te Co2 je 0.

audi e-tron 2022
Audi e-tron 2022

Audi e-tron najbitnija stvar jeste prtljažnik

Kapaciteta sa podignutnom zadnjom klupom iznosi 615 litara dok sa oborenim sjedištima raste na 1.665 litara. Ako opet uzmemo poređenje Q5 i Q7 u tom slučaju: 100 litara više od Q5 i nekih 120 litara manje od Q7.

U normalnom načinu rada snaga i okretni moment smanjeni su za 13, odnosno 18 posto, na 355 KS i 561 Nm, kako bi se povećao raspon, iako je to još uvijek dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h od 6,4 sekunde.

Energija se crpi iz litij-ionske baterije od 95kWh hlađene tekućinom, koja je postavljena nisko u podnici. Stoga je i težište automobila jako nisko, što osigurava stabilnost u vožnji.

U Drive modu možete odabrati i Off road mod, u kojem se e-tron izdigne od podloge sustavom pneumatskog ovjesa dovoljno da možete voziti izvan asfaltirane ceste, pa će vam visina od podloge biti 222 mm, a u vožnji pri velikim brzinama i minimalnih 146 mm.

Na testu, u realnim cestovnim uvjetima, naš e-tron pokazuje svu raskoš ubrzanja jednog elektro automobila, čak i puno više, što će vas očarati jer nema uobičajenog radnog raspona koji klasični motor s unutarnjim izgaranjem treba dosegnuti na određenom broju okretaja.

Audi e-tron ubrzanje je trenutno i strelovito

Naročito se to odnosi na situacije kada morate zaobići vozilo ispred sebe – toliko je strelovito da morate posjedovati samodisciplinu da vas to ne ‘preuzme’.

Njegovo ubrzanje je tipično za električna vozila, no ono što vas sljedeće zadivi njegova je glatka i tiha kvaliteta vožnje.

Ovaj automobil doslovno je jako, jako tih. Elektromotori se gotovo i ne čuju i već nakon 50-ak km/h sve što se čuje šum je vjetra koji struji oko karoserije i buka kotrljanja guma. Štoviše, oni koji dosad nisu vozili premium električni automobil iznenadit će se zvukovima poput aktiviranja kočionih čeljusti i slično.

Na autocesti e-tron klizi i lako dođete u brzine pri kojima možete jednostavno krstariti (cruising) i tako trošiti manje energije iz baterija.

Sustav kočenja je odlično prilagođen čak i ovako teškom vozilu, a na odličan način kombinira tradicionalne s obveznim regenerativnim kočnicama.

Inače, taj sustav podrazumijeva dvokružni sustav kočenja s dijagonalnom raspodjelom, ESC/ABS/EBD, brake booster i hidrauličnu pomoć pri kočenju.

audi e-tron
Audi e-tron

Najimpresivnija tehnologija e-trona su elektrificirani sustavi, ali ovaj model s pet sjedala također ima tehnički opremljenu kabinu i brojne značajke pomoći vozaču.

Njegova je kontrolna ploča opremljena višestrukim zaslonom visoke razlučivosti koji uključuje Audijevu digitalnu instrumentnu ploču Virtualni kokpit i dva zaslona u sredini.

Naravno, tu su i razne vrhunske mogućnosti za dodatno zaokruživanje sofisticiranog interijera e-trona, koji se može pohvaliti ravnim podom zahvaljujući uredno zapakiranoj bateriji u podnici.

Niz kamera i senzora podržava raspoložive poluautonomne načine rada kao što su prilagodljivi tempomat i pomoć pri parkiranju.

Unutrašnjost je luksuzna i tipično audijevska, no tu i tamo su se potkrali neki manje Prednja i stražnja svjetla su izvanredna i u LED tehnologiji.

Domet s punom baterijom, prema Audiju, po WLTP testu je do 411 kilometara, no u realnim uvjetima može biti i osjetno kraći, ali i veći u ovisnosti o načinu na koji vozite.

Ako naglo ubrzavate i vozite velikim brzinama, domet je osjetno manji, a ako isključite sve potrošače poput klima uređaja te koristite regenerativno kočenje i još poneke načine uštede ili dopunjavanje baterija, taj domet može se popeti i preko 420 kilometara.

Audi tvrdi da je vrijeme punjenja samo 30 minuta do energetskog kapaciteta od 80 posto.I za kraj cijena testnog modela iznosi 110.000 eura.

auto.ba

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena 5 / 5. Brojanje glasova: 20

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Javno.ba
Javno.bahttps://javno.ba
Javno.ba je domaći portal koji donosi najnovije vijesti iz BiH, sportske novosti, biznis vijesti, tech novosti, lifestyle, auta i zabavu. Javno.ba - Saznaj sve!

drugi upravo čitaju

Uhapšeni profesor Jahić svojevremeno i opjevan: “Hoću da imam para kao Mehmed Jahić, hoću da trljam ruke kao Mehmed Jahić”

Pripadnici SIPA-e jutros su sklopu akcije “AS” započeli s pretresima poslovnih i stambenih objekata...

Vlada FBiH obećala pomoć Stocu za sanaciju šteta: Koliko će entitet "odriješiti kesu"

Delegacija Vlade Federacije BiH predvođena premijerom Fadilom Novalićem zajedno sa predstavnicima Vlade HNK-a posjetila...

Janjuš dobio pedalu! Izbacile ga i žena i ljubavnica!

Marko Janjušević Janjuš je javno prevario ženu sa Majom Marinković, sa kojom je imao...

HUMANSTVO IZ “BIJELE TOČKE” – Meridian okupio je zvijezde našeg sporta, javne osobe i udvostručio iznos donacija!

Od sada svaki gol "s lipe" donosi 2.000 dinara u humanitarne svrhe!Tvrtka Meridian već...

UKRAJINCI NA ZMIJSKOM OTOKU DRONOVIMA BAJRAKTAR NAPALI RUSE

Ministarstvo navodi da je Rusija u više navrata pokušala da ojača svoj garnizon na...

6 namirnica za savršen ten

Zdrava koža je odraz opšteg stanja organizma, a da bi vam ten bio sjajan...

MOŽDA VAS ZANIMa

Peugeot 308 SW predstavljen na našem tružištu

Peugeot je danas u Sarajevu predstavio svoj novi karavanski model 308 SW čime je...

Ajmo poligon! SFC Tuning Show – 22.5.2022.

Udruženje Street Fleet Crew i Auto.ba Magazin u nedjelju, 22.5.2022. godine od 10:00 do...

Završen Sajam električnih vozila – Prvi BH...

Auto Media Group i Auto 4×4 Club u saradnji sa Privrednom/Gospodarskom komorom Federacije BiH,...

Sajam elektičnih vozila – Vilsonovo šetalište

Auto Media Group i Auto 4×4 Club u saradnji sa Privrednom/Gospodarskom komorom Federacije BiH,...