Aplikacija trenutno raste u SAD-u i od ovog pisanja ima više od 5 milijuna preuzimanja na Google Playu i iOS-u.
Dok zakonodavci u Americi daju sve od sebe istisnuti zakonima TikToka izvan SAD-a, njegova matična tvrtka, ByteDance (sa sjedištem u Kini), bio je neustrašiv i fokusiran na novu aplikaciju za “Generaciju Z” (ili Gen-Z) pod nazivom Limun8.
Limun8 nije novo, ali je za američke korisnike. Izvorno lansiran u Japanu 2020., Lemon8 je ByteDanceov odgovor na popularne Kineze način života aplikacija poznata kao Xiaohongshu (ili “Mala crvena knjiga” / “Mala crvena knjižica”), koja je vrlo popularna među mladim ženama na ovim prostorima.
Do 2022. Lemon8 je prikupio više od 5 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika diljem istočne Azije i bio je tajno lansiran u SAD-u u veljači ove godine kada se TikTok suočio sa sve većim pritiskom američkih zakonodavaca zbog zabrinutosti za privatnost podataka.
Bez obzira na to, evo što trebate znati o TikTokovoj “sestrinskoj” aplikaciji.
Što je Lemon8?
Ako tražite opis aplikacije Lemon8, u 90 posto slučajeva vidjet ćete rečenicu koja kaže da je Lemon8 “kombinacija Pinteresta i Instagrama”. To je zapravo istina.
Kombinira najbolje aspekte Instagram dijeljenja slika (čak i u ranim danima, usput) sa sadržajem i stvarima koje možete pronaći na Pinterestu.
To je zapravo društvena mreža za “stvaranje i upravljanje sadržajem“. Naglasak je na fotografije, umjesto videa, a korisničko sučelje savršeno je za one koji su uživali u ugodnoj, urednoj estetici starog Instagrama i mrzili sve promjene korisničkog sučelja koje su dodane kao odgovor na, ironično, TikTok.
Aplikacija također omogućuje dugi postovi u stilu blogovi koji veliki naglasak stavljaju na sadržaj “stil života” (engl. način života) kao npr hrana, moda, zdravlje i putovanja.
Iako je još uvijek u povojima i značajka još nije u potpunosti pokrenuta, Lemon8 će također biti sredstvo kupnje, omogućavajući modni dizajneri označiti odjeću na svojim fotografijama kako bi korisnici mogli pronaći dizajn i kupiti ono što im se sviđa.
No, kako bismo ovu aplikaciju svrstali među “društvene mreže”, tu smo nedostaje društveni aspekt. Lemon8 se ne pretvara da je nešto što nije i jasno je usredotočen na to da bude aplikacija za društveno umrežavanje koja je usredotočena na kreatori sadržaj.
Njena autentičnost je izgrađena neautentičnost, i prema New York Times vizija aplikacije je “izgraditi najinspirativniju i najinformativniju platformu za otkrivanje, dijeljenje i oživljavanje ideja“.
Tko je vlasnik Lemon8?
Unatoč tome što je aplikacija objavljena pod tvrtkom “Heliophilia Pte. doo”, Lemon8 je proizvod Kineza ByteDance.
Međutim, kako izvještava Axios, Heliophilia je privatna tvrtka sa sjedištem u istom singapurskom uredu kao i TikTok.
ByteDance je, opet, matična tvrtka TikToka, a Lemon8 je jedna od tri vrlo popularne aplikacije koje je kineska kompanija objavila u Sjedinjenim Državama (treća je aplikacija za uređivanje videa CapCut).
Je li Lemon8 siguran?
Aplikacija za sada radi kako je reklamirano nema dokaza da je Lemon8 ‘prevara’ ili neki špijunski softver. Međutim, aplikacija navodno dijeli isti algoritam kao TikTok.
Usred svega većeg regulatorne rasprave, poput zabrane koju je donijelo zakonodavno tijelo Montane, ByteDance ulaže velike napore da privuče kreatore svojoj novoj aplikaciji.
Tvrtka daje novčane naknade stvarateljima za objavljivanje sadržaja na platformi i uspostavio je tim u New Yorku za upravljanje partnerstvima s kreatorima kao dio svoje strategije širenja izvan Azije.
Kao što se razmatra u američkom Kongresu “OGRANIČITI varanje”, odnosno zakon koji bi zabranjen s TikToka a s obzirom da je vlada “carte blanche” zabranila sve strane aplikacije za koje smatra da predstavljaju “rizik za nacionalnu sigurnost”, budućnost Lemona8 mogla bi biti neizvjesna.
Ali s obzirom na rastuću popularnost, čini se da u budućnosti neće nedostajati aplikacija povezanih s Kinom koje žele zaraditi na američkom tržištu.
Kako preuzeti aplikaciju?
Prijava je trenutno formalna nije dostupno on EU tržište, samo u Americi i Velikoj Britaniji. Jedan od načina da dođete do aplikacije je prebacivanje na “app store” na mobitelu UŠ ili UK.
Naša preporuka je da jest ti ne radiš ali da Čekati kako bi aplikacija službeno stigla u Europu. Kao što je došao TikTok, tako će doći i Lemon8.
Međutim, korisnici Androida uvijek imaju opciju preuzimanja APK-a s web mjesta poput APKPure. (Bilješka: ako preuzimate APK, to činite isključivo na vlastitu odgovornost!)
Savjetujemo vam da se još malo strpite. Vjerujemo da je pitanje tjedana kada će aplikacija biti dostupna za preuzimanje u Hrvatskoj i Europi.
Moguće je da će spomenuta treća ByteDance aplikacija uskoro biti dostupna – CapCut, ali o tome drugom prilikom.
pcchip.hr