back to top

Psihologinja s Harvarda postavlja svom djetetu neočekivana pitanja svakog dana nakon škole.

psihologinja s harvarda postavlja svom djetetu neočekivana pitanja svakog dana nakon škole.

Porast anksioznosti među tinejdžerima i mladima dostigao je rekordni nivo. Stručnjaci su identifikovali različite uzroke, od telefona i politike do roditelja koji djecu gaje pod pritiskom. Iako se raspravlja o tačnim uzrocima, jasno je da pretjerana briga roditelja za budućnost djece ne doprinosi olakšanju situacije.

Istraživanja pokazuju da djeca kojoj roditelji stvaraju pritisak oko ocjena imaju veće šanse da odrastu u tužne osobe. Stoga je važno promijeniti način komunikacije sa djecom, postavljajući im pitanja koja nisu vezana samo za školu i ocjene.

Psihologinja Lorenz Stajnberg je istakla da je važno usmjeriti pažnju na druge stvari kada je riječ o razgovorima sa djecom, umjesto da se fokusiramo isključivo na obrazovanje i ocjene. Komunikacija treba da bude podrška djetetu u cjelini, ne samo u akademskom uspjehu.

Postavljanje pitanja koja su raznovrsna pomaže djeci da osjete da se roditelji brinu za njih kao kompletnu osobu, a ne samo za njihova postignuća u školi. To je ključno za zaštitu mentalnog zdravlja djece od anksioznosti i mentalnih problema.

Novinarka i istraživačica o roditeljstvu, Dženifer Breheni Volas, predlaže da se promijeni fokus razgovora sa djecom i da se postave pitanja koja će pokazati ljubav prema djetetu kao cijelosti, a ne samo kao uspjehu u školi.

Također, važno je da djeca znaju da su ljubav i podrška roditelja nezavisni od njihovih ocjena i uspjeha, što može doprinijeti smanjenju anksioznosti i mentalnih problema kod djece.

Izvor: Javno.ba

drugi upravo čitaju