15 C
Sarajevo
Pet, 12, 22

Navike zbog kojih ne možemo da smršamo

Često može biti i frustrirajući za pojedinca. Stručnjaci ističu da je najvažnije prvo upoznati sebe, a zatim postaviti ciljeve i realne želje kada je figura u pitanju.

Ne postoji čudo niti čarobni štapić za ispunjenje nerealnih želja. Često u jednu od njih spada i želja za idealnom linijom tijela. Da bi se ostvarili željeni rezultati, važno je poštovati navike u jelu, kao i par važnih preporuka, kao potrebu našeg tijela. Postoji nekoliko grešaka koje nas spriječavaju da smršamo.

Greške prilikom dijete

Prejedanje zdravom hranom

Poželjno je u ishranu uvesti hranu koja je bogata hranljivim sastojcima, a koju volimo. Neki od nutricionista preporučuju da se porcije izmjere kako ne bismo pretjerali sa kalorijama.

– Namirnice poput orašastih plodova, maslaca, avokada, humusa bogate su hranljivim sastojcima, sadrže zdrave masnoće i više kalorija od ostalih ugljeni-hidrata ili proteina. Mjerenje porcija ključno je ako želite da smršate“, istakla je Emi Gadson, autorka kljiga o načinu ishrane.

Mali unos proteina

Unošenje dovoljne količine proteina tokom dana je neophodno za naše opšte zdravlje.

– Proteini su neophodni za mršavljenje jer pomažu u skidanju sala i izgradnji mišića, ali na žalost, mnogi ljudi jedu obroke koji nemaju dovoljno proteina. Moje preporuke za izvor proteina su pileća prsa, pileći hamburgeri, pileće kobasice ili riba – rekla je dijetetičarka Kortni Dianđelo.

  Preukusan kolač sa džemom od šljiva

Previše ulja kada kuvate

– Ulje je jedan od onih sastojaka zbog koga se broj kalorija u hrani značajno i brzo povećava – istakla je Trista Best, dijetetičarka.

Ovaj „problem“ može se riješiti korišćenjem ulja u spreju, umjesto ulja iz flaše. Ne treba se previše opustiti.

– Svako od nas s vremena na vrijeme ima potrebu da pojede kolač, čips, da se opusti. Unošenjem nedozvoljenih namirnica u ishranu, ponovo dobijamo na težini, a kalorije gubimo sve teže – istakla je Emi Gadson.

Jedini cilj je da pokušamo da odolimo izazovu kada su želje za pojedine zabranjene namirnice jake.

– Razmišljajte o tome kao o pravilu 80/20, dakle 80 odsto vremena potrošili ste se na pridržavanje plana i konzumiranje žitarica, nemasnih proteina, mliječnih proizvoda, zdravih masnoća, voća i puno povrća, a 20 odsto vremena dozvolili ste sebi da jedete visokokaloričnu hranu koja vam nije potrebna i nepoželjna je u planu zdrave ishrane – istakla je Emi.

Nezdravi začini

– Ponekad hrani dodajemo svoje omiljene začine kako bismo poboljšali ukus, ali su neki od začina štetni za naš plan ishrane. Recimo, dodavanje sirupa palačinkama je primamljivo, ali nezdravo. Isto je i sa majonezima i prelivom za salatu – istakla je Kortni Dianđelo.

aloonline.ba

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Pratite nas na društvenim mrežama

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Supported by TNT Grupacija
Amra
Amrahttps://www.tnt.ba
Amra voli da piše o ljepoti, to je opušta. Njeni savjeti o modi i šminaknju uvijek dobro dođu. Puno istražuje i čita. Ponosna je mama djevojčice i dječaka pa na zabavan način servira korisne informacije o trudnoći i odgajanju djece.

drugi upravo čitaju

MOŽDA VAS ZANIMa