PriÄa o Nissan Micri poÄinje krajem sedamdesetih, kada Nissan odluÄuje proÅ¡iriti ponudu malim modelom kako bi konkurisao Toyoti Starlet. Projekat je povjeren Osamu Itou s jasnim ciljevima: razviti jeftin, lagan, praktiÄan i dovoljno prostran automobil za Äetiri odrasle osobe.
Dizajn za internacionalno tržiÅ¡te povjeren je renomiranom studiju Italdesign Giorgetta Giugiarа. Nakon tri godine razvoja, u oktobru 1981. godine na pariÅ¡kom salonu automobila predstavljen je prototip NX-018. Nekoliko mjeseci kasnije pokrenuta je nacionalna marketinÅ¡ka kampanja kako bi se odabrao zavrÅ¡ni naziv. Stiže na hiljade prijedloga, a zbog naklonjenosti ka britanskom tržiÅ¡tu izabran je jednostavni i efektni engleski naziv “March”.

Prva generacija (kodna oznaka K10) debituje u Japanu u oktobru 1982. godine kao Nissan March, takmiÄeÄi se s modelima poput Honda City, Daihatsu Charade i Toyota Starlet. U Evropi se pojavljuje nekoliko mjeseci kasnije kao Micra, ali pod markom Datsun. Ipak, od 1984. godine prelazi pod Nissan brend.
Kompaktne dužine sa samo 3,78â¯metara i mase od oko 630⯠kg, Micra postaje poznata kao iznimno efikasan gradski auto. Prvi evropski modeli imaju aluminijski 1,0-litarski benzinski motor koji razvija 54 KS, uz standardni ruÄni mjenjaÄ s pet stepeni, dok se kao opcija nudio automatski mjenjaÄ “Nissanmatic” s tri stepena prenosa. VeÄ 1985. godine Micra dobiva redizajnirana vrata prtljažnika i veÄa stražnja svjetla. Evropski kupci dobivaju praktiÄnu verziju s pet vrata.
Druga generacija pod kodnim imenom K11 se proizvodi u Velikoj Britaniji, Japanu i Tajvanu, a lansirana je u Japanu u januaru 1992., dok u Evropu stiže krajem iste godine. K11 model pokreÄu aluminijski 1,0 i 1,3 benzinski motori s dvostrukim bregastim vratilima sa 55 i 75 KS i naprednijim ECCS ubrizgavanjem.
U proljeÄe 1993. godine Micra K11 postaje prvi japanski automobil koji osvaja prestižnu titulu “Auto godine” u Evropi. Hvaljena zbog udobnosti, evropska ponuda ukljuÄuje i dizelsku verziju s PSA 1,5-litarskim motorom, a 1995. predstavljena je i kabriolet verzija s elektriÄnim krovom, koja stiže na tržiÅ¡te 1997. godine. Kraj za drugu Micru stiže 2002. godine.

TreÄa generacija (K12) lansirana je 2002. godine s reklamnim sloganom “Do you speak Micra?2. Tokom 2010. godine proizvodnja u Evropi dostiže gotovo milion automobila, iako model C+C (coupe-cabriolet) nije ostvario komercijalni uspjeh.
Äetvrta (K13, 2010 – 2016) i peta generacija (K14, 2016 – 2022) dostižu velike globalne uspjehe. K13 se prodaje u oko 160 zemalja. Proizvodnja se odvija u Indiji i Tajlandu, a karakteriÅ¡e je funkcionalan, okrugli dizajn i trocilindarski 1,2-litarski motor, ukljuÄujuÄi DIG S verziju s kompresorom.
Peta generacija (K14) montirala se u Flinsu u Francuskoj, na poznatoj platformi Renault Clija, a pogonski agregati su ukljuÄivali dizel, obiÄne i turbobenzince. Proizvodnja je zaustavljena 2022. godine u jeku najava o elektrifikaciji. To je ujedno zadnja Micra koja je nakon 40 godina spuÅ¡tena s proizvodne linije.

U vremenskom procjepu u kojem je Nissan krpio rupe i lijeÄio rane, oslanjajuÄi se tek povremeno na svog evropskog partnera iz nekad veoma jake alijanse, Å¡esta generacija Micre je razvijena kao potpuno elektriÄni auto. TaÄnije, nova Micra je Äistokrvni klon Renaulta 5 E Tech Electric, Å¡to znaÄi da Äe se proizvoditi u Douaiju u Francuskoj uz standardne pakete baterija od 40 i 52â¯kWh s dometom do 408â¯kilometara. Prodaja bi trebala startati do kraja ove godine.
(24sata.info)