Firma Takata Corporation, koja stoji iza neispravnih zraÄnih jastuka, proglasila je bankrot joÅ¡ 2017. godine pod teretom najveÄeg opoziva proizvoda u povijesti autoindustrije, piÅ¡e biznis.
Francuski ministar prometa, Philippe Tabarot, uputio je zahtjev za povlaÄenje svih vozila modela Citroën C3 i DS3 s prometnica koja su opremljena neispravnim zraÄnim jastucima firme Takata. Ovaj potez uslijedio je nakon novih izvjeÅ¡taja o smrtnim sluÄajevima povezanim s eksplozijom zraÄnih jastuka, a o Äemu je, izmeÄu ostalih, izvijestila i agencija Reuters.
Ozelenjavanje prometa
Problem s Takata zraÄnim jastucima predstavlja jednu od najveÄih sigurnosnih kriza u povijesti automobilske industrije. Francuska vlada je potvrdila da su vozila proizvedena u razdoblju od 1998. do 2019. godine potencijalno ugrožena.
GreÅ¡ka leži u kemijskom spoju koriÅ¡tenom za napuhavanje jastuka koji s vremenom i pod utjecajem vlage može postati nestabilan. Umjesto da se kontrolirano napuhnu prilikom sudara, ovi zraÄni jastuci mogu eksplodirati, izbacujuÄi metalne dijelove mehanizma za aktivaciju izravno prema putnicima. Posljedice takve eksplozije mogu biti katastrofalne, ukljuÄujuÄi teÅ¡ke tjelesne ozljede i smrt.
Alarm u Francuskoj podignut je na najviÅ¡u razinu nakon Å¡to su lokalni mediji izvijestili o smrti jedne žene i ozljedi tinejdžera ranije ovog mjeseca, a sve kao posljedica aktivacije neispravnog zraÄnog jastuka. Dodatno, službeno je potvrÄena i smrt jedne osobe u ožujku na francuskom karipskom teritoriju Guadeloupe pod istim okolnostima. Predstavnici ministarstva prometa, kao i krovne kompanije Stellantis, pod Äijim je okriljem i Citroën, zasad nisu dali službeni komentar na najnoviji razvoj dogaÄaja. MeÄutim, pritisak javnosti i vlasti raste, a od proizvoÄaÄa se oÄekuje brza i odluÄna akcija kako bi se zaÅ¡titili životi vozaÄa i putnika.
Firma Takata Corporation, koja stoji iza neispravnih zraÄnih jastuka, proglasila je bankrot joÅ¡ 2017. godine pod teretom najveÄeg opoziva proizvoda u povijesti autoindustrije. U trenutku podnoÅ¡enja zahtjeva za steÄaj, ameriÄki ogranak tvrtke procijenio je da je do 2019. godine bilo potrebno povuÄi oko 125 miliona vozila Å¡irom svijeta. Ovaj sluÄaj ponovno otvara pitanje odgovornosti proizvoÄaÄa automobila i dugoroÄnih posljedica ugradnje neispravnih komponenti. Vlasnicima spomenutih modela savjetuje se hitna provjera je li njihovo vozilo obuhvaÄeno opozivom te da postupe prema uputama proizvoÄaÄa kako bi izbjegli potencijalnu tragediju.
Francuska zahtijeva hitno povlaÄenje nekih modela Citroëna
Firma Takata Corporation, koja stoji iza neispravnih zraÄnih jastuka, proglasila je bankrot joÅ¡ 2017. godine pod teretom najveÄeg opoziva proizvoda u povijesti autoindustrije.
Francuski ministar prometa, Philippe Tabarot, uputio je zahtjev za povlaÄenje svih vozila modela Citroën C3 i DS3 s prometnica koja su opremljena neispravnim zraÄnim jastucima firme Takata. Ovaj potez uslijedio je nakon novih izvjeÅ¡taja o smrtnim sluÄajevima povezanim s eksplozijom zraÄnih jastuka, a o Äemu je, izmeÄu ostalih, izvijestila i agencija Reuters.
Ozelenjavanje prometa
Problem s Takata zraÄnim jastucima predstavlja jednu od najveÄih sigurnosnih kriza u povijesti automobilske industrije. Francuska vlada je potvrdila da su vozila proizvedena u razdoblju od 1998. do 2019. godine potencijalno ugrožena.
GreÅ¡ka leži u kemijskom spoju koriÅ¡tenom za napuhavanje jastuka koji s vremenom i pod utjecajem vlage može postati nestabilan. Umjesto da se kontrolirano napuhnu prilikom sudara, ovi zraÄni jastuci mogu eksplodirati, izbacujuÄi metalne dijelove mehanizma za aktivaciju izravno prema putnicima. Posljedice takve eksplozije mogu biti katastrofalne, ukljuÄujuÄi teÅ¡ke tjelesne ozljede i smrt.
Alarm u Francuskoj podignut je na najviÅ¡u razinu nakon Å¡to su lokalni mediji izvijestili o smrti jedne žene i ozljedi tinejdžera ranije ovog mjeseca, a sve kao posljedica aktivacije neispravnog zraÄnog jastuka. Dodatno, službeno je potvrÄena i smrt jedne osobe u ožujku na francuskom karipskom teritoriju Guadeloupe pod istim okolnostima. Predstavnici ministarstva prometa, kao i krovne kompanije Stellantis, pod Äijim je okriljem i Citroën, zasad nisu dali službeni komentar na najnoviji razvoj dogaÄaja. MeÄutim, pritisak javnosti i vlasti raste, a od proizvoÄaÄa se oÄekuje brza i odluÄna akcija kako bi se zaÅ¡titili životi vozaÄa i putnika.
Firma Takata Corporation, koja stoji iza neispravnih zraÄnih jastuka, proglasila je bankrot joÅ¡ 2017. godine pod teretom najveÄeg opoziva proizvoda u povijesti autoindustrije. U trenutku podnoÅ¡enja zahtjeva za steÄaj, ameriÄki ogranak tvrtke procijenio je da je do 2019. godine bilo potrebno povuÄi oko 125 miliona vozila Å¡irom svijeta. Ovaj sluÄaj ponovno otvara pitanje odgovornosti proizvoÄaÄa automobila i dugoroÄnih posljedica ugradnje neispravnih komponenti. Vlasnicima spomenutih modela savjetuje se hitna provjera je li njihovo vozilo obuhvaÄeno opozivom te da postupe prema uputama proizvoÄaÄa kako bi izbjegli potencijalnu tragediju.
(24sata.info)