Recenzija Silent Hill Ascension

Teško je započeti ovaj članak. Jer iskreno ne znam odakle da počnem. Ne zato što mi nedostaje ideja, nego zato što sam izgubljen u magli i očaju. Osjećam se kao Harry Mason 1999. kada je prvi put kročio ulicama Silent Hilla, ali bez karte. Ne znajući kamo bi nakon što je izašao iz smrskanog automobila i probudio se iz nesvijesti, jedino mu je preostalo krenuti naprijed. U nepoznato. Čak i kada se ta nepoznanica zapravo zna, ali ne na dobar način.

Silent Hill: Ascension je trebao biti nešto drugačije. Nešto revolucionarno. Nešto što dosad nismo vidjeli u svijetu Silent Hill igara. I to je. Ali ne na dobar način. Jesmo li spremni za još jedan ulazak u magloviti grad, nakon dugog čekanja?

tiho brdo pt_lady

Sve je počelo davne 1999. godine…

Sadržaj članka (otvoren)

Ako želite dizajnirati jako dobar proizvod, potrebno vam je puno truda i učenja na vlastitim i tuđim pogreškama, ali ako želite proizvesti ili dizajnirati remek-djelo, treba vam i dašak genijalnosti. Isto se dogodilo s prvim Silent Hillom, davne 1999. godine. Sjećam se kao da je jučer bilo kad me prijatelj pitao: “hoćeš li igrati Silent Hill”? Nisam imao pojma o čemu se radi. Do tada sam bio upoznat s klasičnim survival-horor žanrom i njegovim tvorcem, Capcomovim čedom, Resident Evilom.

Silent Hill je od prve sekunde pokazao da je drugačija igra u odnosu na Resident Evil. Od prvog trenutka ulaska u magloviti grad postalo je jasno da je Team Silent, tim programera sastavljen od programera koji se nisu uspjeli uklopiti ni u jedan drugi razvojni tim u Konamiju, osmislio remek-djelo. Remek-djelo koje je još uvijek poznato među igračima, starim i novim, kao jedna od najboljih horor igara ikada stvorenih. 1999. je godina kada je rođen prvi dio franšize koji će i sljedećih godina nastaviti impresionirati, zbunjivati ​​(ali u pozitivnom smislu) i naravno plašiti brojne ljubitelje horor igara, prvo na prvom Playstationu, a kasnije na PS2 i PC-u.

Jedanaest godina šutnje

Posljednji put smo imali priliku igrati Silent Hill 2012. Bio je to Silent Hill: Downpour, dizajniran od strane Vatra Games. Kao takva, igra nije dobro prihvaćena od strane obožavatelja franšize, što je dovelo do skoro gašenja franšize. Nakon 2014. i tog pokušaja PT-a, Konami nam je svima dao do znanja da je Silent Hill gotov i da možemo zaboraviti na nove Silent Hill igre. U to smo vjerovali, da je jedna od najboljih horor franšiza gotova.

Sve do listopada prošle godine i tzv. virtualnog eventa “Silent Hill Transmisson” koji je organizirao Konami i na kojem je predstavio svoje nadolazeće projekte. Jedan od tih projekata bio je Silent Hill: Ascension. Ipak, fanovi su se najviše nadali ponovnom izdanju drugog dijela franšize, odnosno igre Silent Hill 2 Remake. Jer od virtualnog događaja iz listopada 2022. do sada nismo primili nikakve nove vijesti o toj nadolazećoj igri. Umjesto toga, dobili smo Silent Hill: Ascension. Ali bolje da ne…

tiho brdo uzdizanje

Umjesto igre dobili smo… Interaktivnu seriju?

Ascension je vrsta “igre” koja na mnogo načina podsjeća na igru ​​The Walking Dead. Vi kao igrač, igrajući igru ​​putem internetskog preglednika, donosite razne odluke tijekom igre. Dakle, ne radi se o klasičnoj igri u kojoj bi igrač upravljao likom uz pomoć kontrolera ili miša i tipkovnice. Igra se zapravo sama odvija pred vašim očima. Od vas se samo očekuje da s vremena na vrijeme napravite unos, odnosno da odaberete jedan od ponuđenih izbora. Razočaran? Znam da sam bio prilično razočaran.

Možda sam ja jedan od staromodnih igrača i možda je ovo nova era u svijetu igara, ako je tako, oprostite, ali jednostavno igre poput ove u kojima igrač zapravo ne sudjeluje u igri, već se igra sama odvija , dok se od igrača očekuje da povremeno unese . Jednostavno nisu za mene. Isto je bilo s The Walking Dead, isto s Silent Hill Ascensionom. Samo što je Ascension gori od The Walling Deada i mnogih drugih “traitor” igara koje su danas na tržištu. Ali o tome kasnije.

Što Ascension ima za ponuditi što bi se moglo svidjeti prosječnom obožavatelju SH franšize, pogotovo ako se radi o prva tri dijela (ili četiri ako smo velikodušni)? Prvo, mislim da će mnoge fanove odbiti činjenica da je Ascension interaktivna serija, a ne igra. Tako počinje serija. Na raspolaganju imamo nekoliko likova u odnosu na koje se Genvid Studios potrudio napraviti što misterioznije likove koji bi trebali zaintrigirati igrače ili gledatelje, ali kako “igra” bude odmicala (a danas je već 10. dan, tj. deseti). epizoda), sve je jasnije da su i ti likovi nedotjerani i da je cijeli doživljaj nekako neukusan. Više je razloga i uzroka zašto je to tako.

Dvije obitelji koje muči zajednička misterija

Ne želim kvariti priču, barem ono što je do sada otkriveno, a nije puno. Dovoljno je reći da se početna premisa Silent Hill Ascensiona temelji na događajima koji uključuju dvije obitelji. Prožeti raznim misterijama i misterioznim događajima, kojih je sve više kako “igra” odmiče, odnosno kako epizode odmiču, članovi dviju obitelji odlučuju poduzeti nešto kako bi riješili drevne tajne u kojima su pojedini članovi uključeni i prije nego što uspiju pronaći svoj put, nađu se u Silent Hillu.

Neki će pomisliti, pa sve je tu. Čudovišta, magla, tajanstvena priča, čak se i igra zove Silent Hill. Kakve veze ima ako igra nije igra nego zapravo interaktivna serija, dostupna na web preglednicima i mobilnim platformama? Nije dovoljno u igru ​​staviti čudovišta, maglu, nekakvu misterioznu priču, naslov “Silent Hill” i reći, to je to, evo novog Silent Hilla. Jednostavno nije dovoljno. To su pokušali Climax Studios i Vatra Games, pa smo dobili što smo dobili s Homecomingom i Downpourom. U redu, neki će reći da su te igre dobre.

Ali jesu li dobre Silent Hill igre? Ako pogledamo formulu koju su uspostavile prve tri utakmice, lako možemo zaključiti da nisu. Za izradu igre Silent Hill potrebno je puno više. Ovo je jedan od razloga zašto ja osobno ne bih Ascension nazvao pravom Silent Hill igrom. Jer to “nešto” nedostaje. Prava Silent Hill igra mora postići nešto što su do sada postigli samo dječaci i djevojčice Team Silenta. Nakon toga smo dobili sve i svašta. Isto vrijedi i ovdje. Bez obzira na dvije obitelji, njihove članove, čudovišta, koja moram priznati, izgledaju OK, jer budimo realni, svako čudovište u igrici Silent Hill izgleda barem OK, samo nije bilo puno toga što bi me natjeralo da nastavim sudjelujte u novim dijelovima ove “igre””. Čak i unatoč činjenici da svaka epizoda traje samo 9 minuta. Da, dobro ste pročitali. Devet minuta, svaki dan, sljedećih 6 mjeseci. Prema Genvidu.

Besplatna igra koja to nije

Silent Hill: Ascension se reklamira kao besplatna igra u kojoj će igrači moći sudjelovati u igri na vrlo interaktivan način, bez potrebe da potroše i jedan euro ili dolar. No, je li stvarno tako?

Danas ništa nije besplatno, a ako vam programerski tim reklamira igru ​​kao besplatnu, a izdala je renomirana i velika tvrtka, trebali biste odmah posumnjati. Sumnjivo u smislu nečega što je postalo jako popularno u zadnjih 6-7 godina, što se zove: mikrotransakcije.

Ascension je igra u kojoj vi kao “igrač” sudjelujete donoseći razne odluke, kako unutar igre, tako i nakon igre, odnosno u međuvremenu između izlaska novih nastavaka serijala igara. Prije svega, morat ćete uložiti minimalno 20 dolara za kupnju osnovnog paketa. Tek nakon što uložite tih 20 USD, moći ćete koristiti sve mogućnosti igre. Što se mogućnosti tiče, tu su razne mini igrice, takozvane puzzle i slične stvari. Rješavanjem ovoga dobivate takozvane “bodove utjecaja”, koje zatim trošite na razne izbore između epizoda. Ali ni to ne radi kako bi trebalo, odnosno pojavljuju se razne greške koje onemogućuju “igraču” da pravilno troši svoje IP adrese. Da stvar bude bolja, veliki broj korisnika prijavio je razne probleme prilikom pokušaja kupnje paketa koji otključavaju dodatne IP točke. Sve u svemu, Ascension je zbrka, a ne igra, i to takva zbrka da čak i glavni odgovorni u Genvidu tvrdi da nazivanje SH: Ascension lošom igrom nije “ispravna” kritika. Savršen. Je li ovo ono što smo htjeli od Konamija nakon 11 godina čekanja? teško.

tiho brdo uzdizanje

Silent Hill Ascension je jasan primjer kako ne treba raditi igru

Što imamo do sada? Imamo igru ​​koja to nije. Imamo igru ​​koja od igrača traži da uloži pravi novac u bodove utjecaja, jer navodno igračeve odluke utječu na to kako će priča napredovati u igri, tj. koji će scenarij priče biti istinit. Imamo sustav mikrotransakcija koji je prvenstveno orijentiran na izvlačenje što više novca od korisnika za naizgled beznačajne stvari. Jer što ako ste uložili npr. 50$ u svoj izbor, a netko dođe i uloži 70$ u svoj izbor?

Vaš izbor više neće vrijediti, osim ako uložite više novca, odnosno ako vaš izbor prevagne zbog ulaganja bodova utjecaja (koje dobivate pravim novcem) od strane drugih igrača. Nažalost, taj sustav zapravo ne funkcionira. Mnogi su korisnici prijavili slučajeve u kojima bi kupili svoje bodove utjecaja, što znači da bi igra uzimala novac s njihovog računa, ali ne bi računala te bodove u igri. Da stvar bude gora, mnogi igrači koji su tražili povrat novca još uvijek nisu dobili svoj novac. A uz sve to imamo izjavu načelnika Genvida koji se pravi da je sve u redu i da sve funkcionira kako treba.

Silent Hill: Ascension je jasan primjer kako ne treba praviti igru. Osim što ovo nije igra, mnoge stvari koje bi trebale raditi uopće ne rade. To je naravno dovelo do bijesa igrača, koji su Genvidov korisnički kanal na Twitteru ili X-teru preplavili raznim uvredljivim porukama. Što je sasvim razumljivo. Jer ovo nije igra. Ovo je katastrofa igre.

Silent Hill: Ascension je nešto što nitko nije trebao niti želio

Zamislite razočaranje na licima obožavatelja Silent Hill franšize. Godinama ste čekali na igru, nadajući se da bi Konami mogao dobro odraditi posao odabira razvojnih tvrtki za svoje nove igre. Čekati. I onda dobiješ ovo. Igra koje nije bilo, utakmica koju nitko nije htio.

U godini u kojoj smo mogli uživati ​​i još uvijek uživati ​​u sjajnim igrama kao što su Resident Evil 4 Remake, Dead Space 1 Remake i Alan Wake 2, Konami je odlučio objaviti ovo. Umjesto gaming iskustva, dobili smo seriju u kojoj mi kao igrači trebamo “odigrati” igru ​​jednostavnim klikovima na zaslonima pametnih telefona ili klikovima mišem na internetskim preglednicima. Čak i kad želimo, čak i kad kažemo “dobro, dobro, idemo vidjeti što Ascension nudi”, ne možemo. Jer “igra” je puna svakakvih grešaka. Naravno, tu je i neizbježan element kupnje bodova utjecaja. Genvid očekuje da će igrači kupovati bodove utjecaja sve dok je ova “serija-igra” objavljena, odnosno dokle god se objavljuju epizode za nju.

Malo je reći da sam razočaran. Znam da mnogi obožavatelji franšize dijele moje mišljenje. Koliko će trajati epizode Silent Hill Ascensiona ovisi o puno stvari. Iskreno, nadam se da će serija uskoro završiti i da će Konami izvući neke važne lekcije iz svega ovoga. I da ćemo konačno dobiti neke vijesti o Silent Hill 2 Remakeu. do tada… Ostaje samo uživati ​​u prva četiri dijela. I nadati se da ćemo možda jednog dana opet ući u taj magloviti grad…

• Naziv igre: Silent Hill: Ascension
  • Platforma: Android, web preglednici, PS5
  • Žanr: “telltale” interaktivna horor serija