5 Ključnih Faktora za Bolje Pozicioniranje

Kako bismo mogli razjasniti utjecaj EAT-a i YMYL-a na rangiranje, počet ćemo s pojašnjavanjem ovih kratica. Akronim JESTI je skraćenica za “Stručnost, autoritativnost, pouzdanost”, što u prijevodu znači stručnost, autoritativnost i pouzdanost. YMYL zvuči još impresivnije – Vaš život ili vaš novac, što bi u doslovnom prijevodu značilo “Novac ili život”.

Za dobru poziciju na Google-u mogu pomoći EAT i YMYL. U nastavku ćete saznati kako vam ove Googleove smjernice mogu pomoći u pisanju, strukturiranju i objavljivanju optimiziranog sadržaja.

Ako ste se ikada pitali kako dešifrirati Googleov algoritam za rangiranje, niste jedini.

5 ključnih faktora za bolje pozicioniranje

Google je tajanstven i ne otkriva puno o tome kako radi i što se mijenja nakon svakog ažuriranja, a da ne spominjemo što to sve znači za SEO i marketinške stručnjake. Dakle, mnogi članovi ove industrije pribjegavaju detektivskom radu kako bi otkrili promjene algoritama i spriječili pad rangiranja svojih stranica.

Međutim, Google nam ponekad dobaci neki hint, trag koji bi nas mogao odvesti na pravi put.

Google je 2015. objavio svoj Smjernice za ocjenu kvalitete pretraživanja (možete ga pogledati na ovoj poveznici) u cijelosti kao odgovor na procurjelu verziju koja kruži internetom. Ove smjernice sadrže tri zlatna ključa za način na koji Google gleda na web stranice i kako razlikuje sadržaj visoke kvalitete od sadržaja niske kvalitete:

  • Korisna namjena
  • EAT (stručnost, autoritet, pouzdanost) ili kvaliteta stranice
  • YMYL (Vaš novac ili Vaš život)

Tehnički, smjernice služe kao referenca za Googleove ljudske evaluatore pretraživanja – ljude koji procjenjuju koliko dobro Googleov algoritam obavlja svoj posao. Međutim, zbog toga ovaj vodič također služi kao bitan alat za razumijevanje onoga što Google traži od visokokvalitetne web stranice.

Odgovori leže u EAT, YMYL i korisnosti – što oni znače i kako se primjenjuju na sadržaj.

Razgovarajmo o tome što trebate znati o svakom od njih.

EAT i YMYL

Korisna svrha, EAT i YMYL: ključevi za razumijevanje Googleove definicije kvalitete web stranice i sadržaja

Smjernice za procjenu kvalitete pretraživanja ažurirani su tri puta: u srpnju 2018., svibnju 2019. i ponovno u listopadu 2021. Bilo je više ažuriranja algoritama od sada do izvornog datuma izdavanja, uključujući neka glavna ažuriranja jezgre.

Ovaj vodič navodi sve informacije o trenutnim ažuriranjima i uključuje ih u način na koji razumijemo EAT i YMYL.

5 ključnih faktora za bolje pozicioniranje

Upamtite, Smjernice ocjenjivača kvalitete pretraživanja (SQEG) daju nam samo natuknice, ali ne i konkretne odgovore o Googleovim faktorima rangiranja. Možemo samo analizirati i zaključiti što to sve znači:

Korisna svrha: moraju je imati sve web stranice

Od prvog ažuriranja, jedna od najznačajnijih promjena bio je novi naglasak na konceptu koji se zove korisna svrha.

Web-mjesta i stranice trebaju biti dizajnirane tako da pomažu korisnicima.

Naime, stranica treba ispuniti svoju svrhu, ali ta svrha također treba biti usmjerena na korisnika (bilo nasmijati čitatelje, prodati im nešto, informirati ih, poučiti ih itd. – treba ispuniti čitateljevu namjeru pretraživanja).

S druge strane, najnekvalitetnijom se smatra stranica napravljena s namjerom zarade “bez pokušaja pomoći korisnicima”.

Korisna svrha stranice uključuje neke od sljedećih primjera:

  • Treba dijeliti korisne informacije o temi
  • Treba dijeliti privatne ili društvene informacije
  • Slike, videozapisi ili drugi oblici medijskih sadržaja
  • Izraziti mišljenje ili stav
  • Za zabavu čitatelja
  • Prodajte proizvode ili usluge
  • Omogućiti korisnicima postavljanje pitanja na koja drugi korisnici mogu odgovoriti
  • Omogućiti korisnicima dijeljenje datoteka ili preuzimanje softvera.

Korisna svrha ponovno se spominje u odjeljku 3.2 i navedena je kao prvi korak procjene kvalitete stranice: “Zapamtite da je prvi korak u procjeni kvalitete stranice razumijevanje njezine prave svrhe.”

Lipanjsko ažuriranje Google Core iz lipnja 2019. također je istaknulo korisnu svrhu. Googleovi glasnogovornici (osobito John Miller i Danny Sullivan) naznačili su da web stranice čiji je rang pao nemaju “ništa za popraviti” i da je ažuriranje šireg opsega.

Prije svega se radi o korisnicima. Korisna svrha samo znači da vaša web stranica i sadržaj trebaju imati svrhu usmjerenu na korisnike i koristiti im na neki način.

eat i ymyl
EAT i YMYL

YMYL: sadržaj “Vaš novac ili život”.

YMYL Sadržaj je vrsta informacija koja, ako je predstavljena netočno, neistinito ili pogrešno, može izravno utjecati na čitateljevu sreću, zdravlje, sigurnost ili financijsku stabilnost.

Drugim riječima, ulozi su veliki za ovu vrstu sadržaja. Ako izradite YMYL stranicu s lošim savjetima ili lošim informacijama, to bi moglo utjecati na živote i sredstva za život ljudi.

Google ovaj sadržaj shvaća vrlo, vrlo ozbiljno. Profesionalci s relevantnom stručnošću moraju pisati YMYL sadržaj.

Dakle, što čini YMYL temu? Google daje pregled u odjeljku 2.3:

  • Vijesti i aktualni događaji o temama poput poslovanja, znanosti, politike i tehnologije
  • Teme vezane uz vladu, pravo i civilno društvo (glasovanje, socijalne usluge, pravna pitanja, vladine agencije itd.)
  • Financijski savjeti o porezima, mirovini, investicijama, kreditima itd.
  • Informacije o kupnji, kao što je istraživanje kupnje
  • Medicinski savjeti, informacije o lijekovima, bolnicama, hitnim slučajevima itd.
  • Podaci o ljudima određene etničke pripadnosti, rase, vjere, nacionalnosti, seksualnosti itd.

Postoje mnoge druge YMYL teme, ali Google kaže da evaluatori kvalitete moraju koristiti svoju prosudbu kako bi utvrdili može li se stranica kvalificirati kao YMYL sadržaj. Ove stranice moraju sadržavati najviše razine EAT-a, o čemu pišemo u nastavku:

EAT: stručnost, autoritet, povjerenje (ili kvaliteta stranice)

Slijedi akronim koji ste vjerojatno već vidjeli ako ste čitali bilo koji SEO blog: EAT, skraćenica od Expertise, Authoritative, Trustworthy.

Ažuriranje iz svibnja 2019. malo je promijenilo važnost EAT-a. Sada, to je jedan faktor u određivanju kvalitete stranice, u odnosu na sinonim za kvalitetu stranice.

Nakon što se utvrdi da stranica ima korisnu svrhu, pažljivo se razmatra njezina EAT razina u smislu je li sadržaj YMYL. Sadržaj koji nije YMYL ne zahtijeva istu rigoroznu procjenu kao YMYL sadržaj.

eat i ymyl
EAT i YMYL

Stručnost

Stručnost se odnosi na kreatora sadržaja na stranici. Je li kreator stručnjak za temu o kojoj piše? Ima li vjerodajnice, ako je potrebno, da to potvrdi i jesu li te informacije dostupne na stranici?

Osim toga, u nedavno ažuriranoj verziji smjernica, Google čini iznimku za “svakodnevnu stručnost”. To znači da se ljudi s relevantnim životnim iskustvom u određenim temama mogu smatrati stručnjacima – nije potrebna formalna obuka ili obrazovanje. Međutim, ovo se odnosi samo na sadržaj koji nije YMYL.

Prema odjeljku 4.5, “Standard stručnosti ovisi o temi stranice.” Na primjer, osoba koja piše detaljne i korisne recenzije restorana ima svakodnevnu stručnost ako posjećuje restorane i voli hranu.

Autoritativnost

Autoritativnost se odnosi na kreatora sadržaja, sam sadržaj i mjesto na kojem se pojavljuje. Definicija “autoriteta” daje nam naslutiti što autoritet znači za Google i web stranice:

“Autoritet” znači imati općepriznati autoritet. Ljudi znaju za vas i gledaju na vas kao na lidera u vašoj industriji. Prihvaćaju vas kao dobar izvor informacija.”

Pouzdanost

Dio “Pouzdanost” također se odnosi na kreatora sadržaja, sam sadržaj i web stranicu.

Budući da ste stručnjak i izvor od povjerenja, ljudi vam mogu vjerovati da ćete pružiti iskrene, istinite informacije koje su točne.

Posebna razmatranja za EAT

Smjernice sadrže neke posebne napomene za određene teme koje zahtijevaju visoku EAT. Točnije, stranice koje sadrže sljedeći YMYL sadržaj moraju iza sebe imati specijaliziranu stručnost:

  • Medicinski savjet
  • Novinski članci
  • Informativne stranice o znanstvenim temama
  • Financijski savjeti, pravni savjeti i porezni savjeti
  • Stranice sa savjetima o važnim temama (preuređenje doma, roditeljstvo itd.)
  • Stranice o hobijima koji zahtijevaju stručnost, npr. fotografija, sviranje gitare

Visokokvalitetni sadržaj je stručno napisan sadržaj usmjeren na korisnika

Za stvaranje visokokvalitetnog sadržaja koji će biti dobro rangiran kod Googlea, trebate pogledati tri ključa koja se nalaze u Smjernicama za procjenu kvalitete pretraživanja: korisna svrha, EAT i YMYL.

  • Svaka stranica mora imati svrhu, a ta svrha mora biti ostvarena kako bi bila od koristi korisniku.
  • Svaka stranica zahtijeva odgovarajuću stručnost iza nje. Neke stranice zahtijevaju više razine EAT-a od drugih zbog svoje teme. Ponekad se za stranice s niskim ili ne-YMYL-om dokaz stručnosti može pronaći u samom sadržaju.
  • YMYL stranice trebaju najveći mogući EAT. Ove stranice mogu imati izravan utjecaj na živote, život ili sreću čitatelja.

Na kraju, zapamtite da se Googleovi standardi stalno mijenjaju. To je zato što se očekivanja korisnika od pretraživanja uvijek mijenjaju, a Google mora biti u tijeku kako bi ostao relevantan.

Isto vrijedi i za tebe.

Preporučujemo da pročitate:

itportal.ba

drugi upravo čitaju