Home Vijesti BiH Nastavlja se razvoj Aerodroma u Tuzli: Investicijama do novog rekorda

Nastavlja se razvoj Aerodroma u Tuzli: Investicijama do novog rekorda

181
0
SHARE

Međunarodni aerodrom Tuzla predstavlja jednu od najpozitivnijih privrednih priča u Bosni i Hercegovini.

Sigurnim koracima menadžment je od 2013. godine do danas uspio realizirati brojne kapitalne projekte, u kontinuitetu obarati lične rekorde po broju opsluženih putnika, zaposliti veliki broj ljudi, probuditi interesovanje stranih investitora te na kraju ovo preduzeće dovesti na nivou finansijske samoodrživosti.

Razvoj u svim segmentima je planiran i za naredni period, a pratit će ga značajne investicije.

Priča o revitalizaciji tuzlanskog aerodroma, koji svoje početke bilježi u industrijskoj hali, počela je 2013. godine kada je tadašnji menadžment na čelu s direktorom Enverom Jukanovićem postigao dogovor s mađarskom aviokompanijom Wizz Air za uspostavljanje linija iz Malmea i Geteborga za Tuzlu. Godinu dana kasnije u Tuzlu je stigao i prvi bazni avion ove aviokompanije, a 2016. stacioniran je i drugi.

Prevezeno više od dva miliona putnika

Iz godine u godinu dolazilo je do povećanja broja putnika, a dosad je prevezeno njih više od dva miliona. Godina 2013. završena je sa 60.000 putnika, dok je crta s koncem 2018. podvučena uz njih 580.000. Prema planu poslovanja, tekuća godina bi trebala završiti sa 620.000 osoba koje su koristile usluge Međunarodnog aerodroma Tuzla, koji je smješten u mjestu Dubrave.

“Samu ekspanziju rada Međunarodnog aerodroma Tuzla koju je prouzrokovao Wizz Air bilo je izuzetno teško pratiti. Probleme i izazove koji su bili pred nama pokušavali smo riješiti s našim velikim iskustvom u oblasti avijacije, ali i velikom sinergijom sa vladama koje su bile na nivou Tuzlanskog kantona i Federacije BiH”, kaže na početku razgovora za Klix.ba direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla Rifet Karasalihović.

U 2014. godini na tuzlanskom aerodromu bilo je zaposleno 45 osoba, dok ih je danas 198. Svakog dana na kapiju ulazi okvirno 350 ljudi, među kojima su i zaposlenici Granične policije BiH i Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) te predstavnici rent a car agencija i turističkih organizacija.

Karasalihović nam priča da je u protekle četiri godine realiziran veliki broj kapitalnih projekata, a među njima je i postavljanje prilaznih svjetala koja omogućavaju slijetanje aviona na tuzlansku pistu pri smanjenoj vidljivosti. Svjetla su u funkciju puštena 2016. godine, nakon izdavanja saglasnosti od BHANSA-e.

Svjetla su postavljena u dužini od 720 metara, a nakon rješavanja imovinsko-pravnih odnosa na jednom dijelu, predviđeno je širenje ove linije za još 160 metara.

Inače, ova svjetla omogućavaju slijetanje aviona do vidljivosti 500 metara. Da bi bilo izvodljivo spuštanje aviona na vidljivosti koja je od 250 do 500 metara potrebno je izraditi takozvanu centralnu liniju preko piste, o čemu menadžment tuzlanskog aerodroma svakako razmišlja.

“Riječ je o zahtjevnom poslu, a mi razmišljamo o tome da u toku ove godine uradimo projektnu dokumentaciju te vidimo koliko je finansijskih sredstava potrebno za ulazak u ovu investiciju”, otkriva Karasalihović za Klix.ba.

U februaru ove godine zvanično bi trebao biti završen projekt carinskog skladišta za avionsko gorivo kapaciteta okvirno 450 tona, uz postojeće cisterne od 50 tona.

“U ovom trenutku 500 tona su mjesečne potrebe Međunarodnog aerodroma za opslugu postojećeg nivoa saobraćaja. Ukoliko bi se ukazala potreba za većim količinama, mi smo ostavili prostora za nadogradnju do još hiljadu tona”, kaže Karasalihović.

Veći i bolji terminal

S konstantnim povećanjem broja putnika ukazala se i potreba za proširenjem i dogradnjom putničkog terminala, a u realizaciju ovog projekta krenulo se koncem 2017. godine. Iako su izvođači radova kasnili sa realizacijom svog dijela posla, kompletna zgrada je izgrađena nedavno.

Više pročitajte ovdje

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here